- SPY GADGETS
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till post@spygadgets.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
- Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, betalnings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till post@spygadgets.se.
- Leverans
- Våra normala leveranstider är 2-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: post@spygadgets.se.
- Vid leverans kan tilläggskostnader för moms och tull tillkomma.
- Vi erbjuder kostnadsfri frakt oavsett hur många varor som skickas på en försändelse.
- Om du inte accepterar leverans av beställningen eller inte hämtar din beställning från posten inom avhämtningstiden, kommer fraktbolaget att returnera leveransen till oss. I detta fall drar vi av de faktiska fraktkostnaderna för både frakt till dig och retur till oss från det totala köpesumman och återbetalar resten.
- Priser
- Alla priser i butiken anges i NOK (Norsk krona).
- Produktpriser i butikken inkluderar inte moms. Du behöver betala moms och tull i ditt land när transportföretaget levererar produkten till dig.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Betalning
- Vi erbjuder betalningsalternativ via kortbetalning (Visa, MasterCard) och PayPal.
- Kortbetalning (Visa, MasterCard) tillhandahålls av Bambora.
- Vid betalning med betalkort (Visa, MasterCard) eller PayPal debiteras ditt betalkort eller ditt Paypal-konto när din beställning skickas till dig.
- Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: - Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss post@spygadgets.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- Du måste leverera alla nödvändiga tulldeklaration dokument till transportören när du skickar tillbaka varan till oss. Du ska anteckna försändelsen som "returnerad vara" i tulldeklarationen.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
6.2 Ångerrätten gäller inte vid: - Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
- Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Det finns en reklamationsrätt i 36 månader.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Du förlorar din rätt att hävda ett fel om du inte meddelar oss inom rimlig tid efter att du upptäckt eller borde ha upptäckt felet.
7.1 Hur går du tillväga vid reklamation? - Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till post@spygadgets.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten.
- Du står för returfrakten, när du returnerar produkten till oss. Vi står för frakten när vi skickar en ny produkt till dig.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.
- Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vi tar inget ansvar, varken ekonomiskt eller på något annat sätt, för ärenden som följer av användandet av sålda varor, felaktig användning av sålda varor eller fel i sålda varor.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning eller delar av den om ett fel har uppstått, i utsålda produkt(er) eller i situationer där vi inte kan leverera i enlighet med information som ges i webbutiken, genom marknadsföring eller på annat sätt.
- Vi förbehåller oss rätten att vägra leverans av någon vara baserat på valutafluktuationer, prisfluktuationer, lager, produkttillgänglighet, konkurrensförhållanden eller andra skäl på egen begäran och utan föregående meddelande.
- De metoder som beskrivs på produkterna informerar om allmänna möjligheter som tekniken ger användaren. Du som kund är ansvarig för att informera dig om de lagliga användningarna, och använda våra produkter inom dessa lagliga användningar. Vi tar inget ansvar för förlust eller skada som uppstår på grund av olaglig användning av produkter. Det är ditt ansvar att använda våra produkter i laglig användning.
- Produktinformation och användning av produkter
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
- Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
- Personuppgifter
- Genom att handla hos SPY GADGETS accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- PROTECH MONITORING AS är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
-
11.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. -
11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. - Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
-
11.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. -
11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
11.4.1 Betalleverantör -
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är Worldline och PayPal. -
11.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och Posten/Bring. -
11.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Moosend.com för utskick av nyhetsbrev. -
11.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. -
11.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. -
11.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). -
11.8 Ansvarig för dataskydd
PROTECH MONITORING AS är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. -
11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk webnhotell leverantör, Inleed med säte i Tällberg. Alla servrar till inleed är placerade i egna serverhallar i Falun & Tällberg. -
11.10 Sekretesspolicy
Du kan läsa mer om vår sekretesspolicy
- Ändringar till de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
- Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från motsvarande tvistlösningsorgan.